dimecres, 15 d’abril del 2009

EINES DE INTERNET UTILS

Fa dies vaig rebre un email del institut amb un document en format Microsoft Publisher PUB.
Evidentment, es un programa que val diners i no hi han programes compatibles.
La suposició de que tots els que vam rebre aquest email el podiem obrir, pot tenir varies lectures:
O es presuposa que tots som 100% legals i "burros" per pagar 219 euros que demana Microsoft per aquest programa, o es presuposa que el tenim "pirata". Voldría pensar que es la primera opció la que han pensat al institut, i no promouen la pirateria (que voldria dir, mes que justificada a vegades). Però una cosa no treu l'altre.
Vaig demanar que m'ho enviessin en un altre format perque es molt normal que no es tingui aquest programa, i m'ho van enviar en MHT . Un altre format curiós. Una especie de HTM propi de MICROSOFT.
A veure, fa anys hi ha un format estandard de documentació, i es el PDF. El format DOC també presuposa que tenim el OFFICE legal.

Com que veig que encara que hi ha gent que no coneix recursos bons i gratuits que hi han disponibles, es per això que he pensat en aquest apartat: (Aniré actualitzant)

OFFICE: Hi ha un Office compatible 100% (es millor que el original), i gratis. Està per a tots els sistemes operatius que hi han al mercat. Es el OpenOffice, i ja van per la versió 3. I a mes pot grabar els arxius en molts formats diferents. Us convido a que el proveu, i us oblideu del "PIRATA OFFICE". Hi és en català i tot. El podeu descarregar directament AQUI , desde la web de www.OPENOFFICE.org

Traductor Castellà-Català-Castellà: Fa anys vaig descobrir aquesta web on permet traduir textes, webs, documents, etc. Podeu visitar a http://www.internostrum.com/

Diccionari Català: http://dlc.iec.cat/

Radar de pluja de Catalunya ONLINE: Si voleu consultar el radar de la pluja Online de Catalunya ho podeu fer directament aquí http://www.meteocat.com/mediamb_xemec/servmet/marcs/marc_radar.html

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Gracies. Feia temps que sabia que havia un Office compatible pero no el trovaba.
L'he instalat sense problemes, i va perfecte. M'encanta.
A mes hi ha word, excel, powerpoint, formules, edicio imatges, etc.
I exporta a pdf.

SUPER RECOMENAT.

Anònim ha dit...

Si m'ho permeteu, dissabte em varen recomanar un enllaç a un manual d'iniciació al programari lliure i en català.

http://www.rubidigital.cat/comissionat/manual_programarilliure.html

Força interessant.

Eduard