dimecres, 15 d’abril del 2009

ON ESTÀ LA POLICIA DE PROXIMITAT QUE TENÍEM?

Encara m'enracordo de fa molts anys quan vaig arribar a Dosrius, vaig perdre les claus de casa. Vaig intentar entrar per una finestra pero era imposible. La policia local de aquell moment em va veure fent moviments extranys en una finestra i em va preguntar qui era i que feia.
Un cop documentat i explicada la situació, van dir que no em preocupés. El policia que llavors em va atendre va aconseguir amb una dedicació profesional de servei solucionar un problema que s'em plantejava gros.
En qualsevol altre lloc, m'haguessin dit que m'espavilés.

Pero amb el creixement del municipi i la arribada de alguns nous policies sembla que això està cambiant. L'altre dia, per exemple, vaig tenir un petit incident amb una agent.
Realment va ser una discussió absurda perque la agent m'obligava a sortir de un lloc que no podia sortir perque estava atrapat entre dos vehicles, i ella el únic que sabia fer era recriminar-me que sortís de allà on era, pero sense donar-me cap solució. Ara no us penseu que tenia el cotxe al mig del carrer. Estava a la esplanada del transformador elèctric i no podía sortir ni moure perque m'havien tancat. El que vull dir es que fa anys haguessim parlat amb tranquilitat i haguessim buscat una solució, en lloc de fer sonar el xiulet sense ser conscient del probleme com si estiguessim al mig de Barcelona. Aquí tots ens veiem cada día, i costaría poc obrar de un altre manera. Avui m'han dit que aquesta setmana aquesta agent estava posant multes als cotxes mal aparcats de l'escola. Serà que el efecte recaptatori ha entrat a la nostre policia local?

De tots els que portem els nens a la escola del pi, sabem del caos que es monta durant 15 minuts als voltants de l'escola. A vegades les cues arriben fins la rotonda del fonoll.
Ningú ha pres ni una sola mida en solucionar aquest problema. (potser es que no hi han idees)?
El únic que saben fer es paralitzar el transit davant de l'escola, i no deixar passar cotxes durant un troç. I ja no dic res si un camió de la obra de MOLINA passa per aquell indret en aquell moment. El caos es brutal. Evidentment no s'enfonsa el poble, i no sortim a les noticies, ja que en 15 minuts està tot arreglat, pero hi han possibles solucions sense cost que evitarien aquests problemes.
Si algú vol saber solucions, estic obert a compartir-les amb molt de gust.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

I no només això. Fa cosa d'un mes, més o menys, no hi va haver servei de Policia un dissabte a la nit. Quin va ser el motiu? Doncs que no hi ha diners per pagar les hores extra que fan (que és com es computen les nits que hi ha servei de Policia).

Jo no crec que la Policia Local sigui ineficaç. La Policia Local està mal dirigida. Fan el que els obliguen a fer.

Salutacions i felicitats pel blog. Es molt proper i toca temes que realment interessen.

Anònim ha dit...

A mi m'agradaria que la Policia Local fitxes per entrar així sabríem:
Primer: Si alguns hi son quan han de ser-hi
Segon: si lo primer funciona sabrem si es paguen hores que no es fan dins el propi horari, aleshores les podriem comtar com extres i aquestes no son, ni les obligades ni les extres.
Tambè haurien de fitxar els regidors, que més d'un/a, li hauria de fer vergonya de no ser més que als plens que és quan es cobra.
Haviam si algú m'ho contesta.